Wednesday, September 02, 2020

2020 kan

Apa kabar warganet sekalian....wah warganet kau....

Punyala lama aku tak apdet blog....menunggu zaman expired agaknya....

Sat ja dh september 2020 na.....dulu kita ingat thn 2020 punya hebat maknenek...skali mcm besa ja pun..

masih tadak keta terbang...takdak hiway kt langit....even kapal terbang pun tak bleh terbang tahun ni cik nan....baru berangan nk pi negara jiran thn ni kan...tp apakah daya.....terimalah takdir dengan seadanya...

I am ok ja pun...no worries...jaga anak elok2  sudah...hujung usia...n hereafter depa yang akan Allah akan persoalkan...jaga elok ka dak...jadi manusia beriman ka dak...haiya takut plak kalau dok bercerita bab ajaq anak ni....sebab aku mmg rasa tak penah cukup ajaq anak...infact rasa mcm baru 20% ja pun...hampa rasa lagu mana....yala...bab education dh serah bulat2 kt cikgu...pastu bab agama belajaq kt skolah....pastu balik mai rumah suruh depa baca quran sendiri....so part mana yg hg ajaq anak cik nan oi....so aku salahkan spouse....hang tak salah la kan....kiki.....sebab dia tak hantaq anak pi mengaji kt ustaz..which i insist....n dia pun tak ajaq or ajaq kdg2 ja anak2 bab agama kt rumah...pirah....lg nk salahkan org...esok bukan tuhan nk tanya dia sorang....hg pun kena cek...jgn nk hooray sangat...

Bab mengajaq anak ni kita kena sepakat laki bini.....kan...kalau sorang suruh pi skolah cina...sorg lagi takdak kuasa plak hantaq anak pi skolah melayu ka agama ka...tak ka sepakat mcm tu...tu aku la...

But at the end of the day , nampakla rasional dia paksa anak mengaji sekolah cina tu ...tp still...being a parent mcm aku....aku rasa anak still tak cukup ilmu agama...huhu....Ya Allah maafkanla aku ....ive tried ...

haiya...merapu apa maghrib2 2 september 2020 ni...

Anyway....sepatuynya entry aku kemarin on my 39th birthday kemarin...tapi bz tahpapa sampai ke detik 12 malam..makanya terlajak sari nak bebel n wat entry julung2 kalinya tahun 2020 ni...

Kadang2 bila dok bercakap dengan dinding....mula aku dok pikiaq....dan lagi dak aku nak wat bisnes dapat 1 juta dalam masa 2/3 years ni....risk taker sangat...aku tak berani...hohoho..duniawi sangat hannan oi...perluka duit 1M tu....banyak syaiton dok bisik na suruh cek cari that my first 1Milionss...

Azam diet toksah pulun....tiap2 thn cita2..tp kelaut memanjang ...lg2 td jumpa kak baiti dia kata aku kuruih skit...hoho..hang rasa aku kena diet lagi dak...mmg takla kan....poyolah hg...silakan diet lepas maghrib ni...lupakan nutella cheese pie hat dalam peti ais nu..lg separuh tu...fuhh...

dahla tu na...

 Pie de Nutella


No comments:

Post a Comment