Tuesday, July 09, 2013

Selamat Berpuasa Blogger...2013

Aku pasti ramai blogger yang akan buat entry ni kan...
sempena 1 Ramadan yang bakal menjelma maghrib nanti. aku nak ucappkan Selamat Menyambut dan Menghayati Bulan Ramadan kali ni dengan sesempurna yang mungkin.
Meriahkan bulan Ramadan ni dengan lebih bermunajat dengan Allah....kurangkan membuat dosa 'kering' atau basah....jaga diri...jaga lidah...jaga hati....

Sedikitla aku nak menyentuh isu boikot kurma iran ni...kalau ikut pendirian aku....aku mmg tak sokong apa yang terjadi dekat syria or kenapa iran menyokong basyar assad....tetapi...aku tak mo boikot kurma drp iran sebab aku fikir iran adalah negara islam...kita patut tolong/sokong produk islam...kalau kita tak support siapa lg nak support...kalau kita seronok dok boikot mcd...kita faham sebab apa...sb mcd is yahudi n tlg israel...yang tu mmg patut kita boikot habis2san sbab agama...
tetapi jika sebab kita boikot sebab duit tu akan turut disumbangkan ke pembunuhan di syria...pada pendapat aku is wrongla...aku mmg tak baca pun pasal menifesto ka apa ka psl iran yang sokong syria nii...
tp pendapat aku kita patut sokong produk islam...mcm kurma ni...apa salah kurma ni sampai kita nak boikott...makanan sunnah kott...



2 comments:

  1. aku tak terasa pasal aku tak penah pn suruh ko boiyokot kurma iran. eheheheh..

    apa2 pun selamat berpuasa Hannan.... Moga bulan ramadhan kali ni melapangkan diri ko n aku utk beramal ibadah. InsyaAllah.... amin ya Allah.. :D

    ReplyDelete
  2. selamat berposa miss hannan

    ReplyDelete