Friday, August 19, 2011

entry kerr


Bulan ramadan ni kita mesti kuat fizikal n mental..
sebab apa....banyak sgt dugaan....kalau mcm aku dugaan tv dan tido..
ingat tak azam aku dulu takmo dgr lagu2 bulan ramadan ni kan....tp dah tak murni azam tu sebab aku dah dgr lagu2 raya time wat biskut...almaklumla masa yg lama dihabiskan kt dapor mmg membosankan....mula2 aku bukak gak radio ikim...sampaila bila segment bahasa arab....tak faham...huhu....cepat je tangan ubah hotfm ke sinar
...tula aku dah kata kan....ni 10 malam terkahir...jgn asyik nak mengookies ja....subang bolian dah dapat kan....cukup2la tu kan...fokus fokus...

nampak ni...dah besar..org nak amik gambar dia dia sibok nak tutup lense umi...
pastu 'belemoih'

Dah besar
kan kami tgh nak wean off si rayyan ni. so everytime dia nak mai ish/nak susu teteks..aku akan ckp...tak bleh rayyan 'dah besar'...so dia akan nangis2 bagai mcm hilang candu....hohoh...adaka candu cait...so pada satu malam yg hening...di ketika babah dia dok tutup ish mak dia...buat aksi mcm nak susu supaya rayyan tak dpt ish mak dia kan...bleh plak rayyan ni ckp kt babah dia...'babah, dah besar'..tak bleh ish.. sambil wat aksi jari no no no....hohoho....kan dah 'cerin maredot' di situ babah dia kan....hohoh...lawak rayyan....mmm...ingat tu awak tu dah besar...

info:

'cerin marodot' adalah bahasa kedah bila kita termalu sendiri dgn perbuatan kita yakni ter caught in the act la...tak reti aku nak describe...paham la kot no

'belemoih' adalah bahasa kedah bermaksud comot

3 comments:

  1. apa pening la baca entry ni..mula2 cookies pastu nenen plak..haha

    apapun tahniah dh berjaya wean off rayyan..

    si nuha skrg ni xmo nenen dh..puas dipaksa..mungkin sbb dh kurang susu, mak dia malas pam, pastu dok posa lagi..

    ReplyDelete
  2. Anonymous6:40 AM

    alasan saja mu mek....

    tgh wean la...tp tak berjaya lagi...

    *misshannan

    ReplyDelete
  3. hoho pak dia bg hint nak ish tu...

    mc er, sayangnyo xsey doh...bui jer sapa dio nok.hahaha....

    ReplyDelete