Post

Kek Chipsmore..ewah



kek marble chipsmore kami

intai2 dlm oven kami

sampai terintai tuan rumah....tak malu tuan rumah ni....semangat nok nak amik gambaq ni

nampak delicios.....fluffy kan kan kan...

wah2...mentang2 mak depa tokey chipsmore skang ni...
suma pun nak unsur2 chipsmore gitew....hohoh...pesanan penaja....kepada pelanggan yang belom mencuba chipmore buatan aman perdana...anda sudah ketinggalan satu resepi bisktu yg vogi the vass.....hohoho....apa jadahnya kan...
sambungkembali kepada kek chipsmore kita...sebenaqnya kami wat kek marbleh....apadia aku tulis daa....marble...yakni sebutan mabel...kek mabel shila mambo....kalu kami wat kek marble...mmg resepi shila mambo menjadi pilihan sebab....sedap..fluffy ja kek...n bahan tak renyah....dan sedap...cewah...puji tak hengat...kembang aih....
pastu sebelom kami masuk oven tadi sesambil dok tggu oven panaih...terpaling kt tapaware coklat chip....so ala2 gatai tgn la amik dan menabur atas kek tu...semangat la kan...
so bila dia masak....irfan yg tergedik2 nk makan kek ...dia ckp..umi cepatla potong kek chipsmore ni....hoho....tu yg terjadi namanya kek chipsmore....hohooh.....apala da aku merepek...jom kita ulangkaji resepi....lepas ni bleh jawab soklan peksa kertas sains rumahtangga...soklan bocornya adalah....apakah resepi kek marble chipsmore shila mambo?ha jawab jawab....aku pun meniru ja resepi ni kt blog matgebu....p sana la...kt matgebu buku masakan dia lg tebal..baik p cekout kt sana...n resepi dia bleh pakai aaa....sila sila....sebelum tu korang baca sini dulu....dan enjoyla gambaq beberapa keping yg kami semarak kesukanan ni...

semak samun di situ....sekeh kang aaa

ni resepi mat gebu itu.....tima kasih matgebu

BAHAN-BAHANNYA :-)
125 g mentega
155 g tepung naik sendiri (self-raising flour)
2 biji telur, dipukul sedikit
125 g gula halus (kalau letak 100 g pun ok)
125 g cooking chocolate
1 camca teh esen vanilla
80 ml susu segar

CARA MEMBUATNYA :-)
  1. Panaskan oven pada suhu 170C, lenser tin kek dengan mentega, alas dasar tin dengan kertas, lenser juga kertas tadi. Cairkan coklat masakan secara kaedah double-boiler. Ketepikan.
  2. Putar mentega dengan gula hingga putih. Tambah telur dan terus memutar hingga kembang. Masukkan esen vanilla, putar rata.
  3. Pada kelajuan sederhana, masukkan tepung selang seli dengan susu segar, hingga habis, kacau rata. Bagi adunan pada 2 bahagian, 1 biar pada asal dan 1 lagi bancuh dengan coklat yang telah dicairkan tadi. Kacau rata.
  4. Tuang berselang seli antara adunan biasa dengan adunan bercoklat, buat hingga habis. Lorekkan dengan hujung pisau 2 - 3 pusingan. Bakar 40 - 45 minit atau hingga masak, sejukkan atas jaringan dan hias ikut kreativiti masing2...
resepi ni bleh pakai....kita enjoysss.....

sedapppp ka...nak cikittttt

mantap!!

Simple je...nk try la...thanx 4 sharing!!

tertekan

Kedai blog kawan

Gold Clock

i'm online

There was an error in this gadget