Wednesday, August 26, 2009

Pokok Bunga

Kali ni nak cita psl pokok bunga...sebenarnya not one of my hobby la....menanam ni pun sebab mak aku rajin sgt pos pokok bunga dia kat aku sebab kat kampung tu dah penuh satu rumah ... So terpaksa la jaga hadiah pemberian mak ni baik2 kan...tp klau aku away mau dekat 2/3 minggu...mo la suma mcm kemarau ja..kurus2 plus kuning2 semuanya....

ni antara bunga yg agak membanggakan aku ler..sebab ada bunga...yang satu ni aku tatau nama dia..sumtime ppl panggil rose jepun...dulu aku punya susah nak tgk dia berbunga sebab...time p kerja dia tak kembang lg...time aku dah balik dia dah kuncup..so tatau la bunga tu rupanya lagu mana....skang ni dah dok rumah 24/7...nampak la dia bekembang bagai kan...bunga ni paling sennag tanam...petik2 ja..pastu cucuk..pastu naik...takyah nak wat proses tot2 bagai...


pastu yang ni plak aku tatau nak pgl apa bunga ni,,,,tp dia berduri..elok letak tgh panas...batang dia tahan la...kalau byk air nanti btg dia jd mcm btg kangkung...so jgn siram over sgt....biasanya yg siram over irfan la...bukan siram...tp mandikan bunga..mau banjir satu pasu....

yang ni plak bunga kertas...ex jiran ni letak kat luar....pastu mak aku cilok letak kat rumah aku..since kakak tu dah pindah kami amik la..pastu terjumpa akak tu kat pasar malam kami mintak la kebenaran dia...last 2 year tak penah berbunga...this year br stat berbunga..mungkin dpt keberkatan selepas dpt kebenaran kot...amin...hehhe...


last sekali bunga ni nama dia bunga pinggan....hehe..ni marble cheese brownies yang aku terai buat satu ketika dulu...almaklumla tetiba plak terajin nak letak gambar...dulu time kerja aku rajin order kat bdk opis ni...skang ni dah dpt respi wat sendiri ja..jadi gak...tp tula..cheese mahal kan...tp kat bagus tu baru 5.50 for 250gm...okla...1 adunan...dulu bdk opis jual 25rm ..selalunya aku share ngan mek di...kan di kan...

1 comment:

  1. bilaaa hang buat ni? tadak bawak pon.....ni beta murkaaaa ni....!!!!!

    ReplyDelete